Download de gratis whitepaper      ↓

Je B2B-app is oersaai!
Maak hem onderscheidend en aansprekend in 5 stappen

Heb jij er al eens van gehoord, een vormtaal? Of in het Engels: design language. Zo niet. Niets om je voor te schamen! Het is ook niet een term die je dagelijks gebruikt. Tenzij je ontwerper bij Pixelpillow bent natuurlijk 😉

Waarom moet je applicatie of website onderscheidend zijn?

Veel applicaties en websites sluiten onvoldoende aan bij de verwachtingen van gebruikers. Wist je dat de meeste applicaties nog steeds worden ontworpen door techneuten? En dan krijg je een functionerende app. Maar die ziet er vaak dodelijk saai uit en werkt niet optimaal. Omdat ‘ie gewoon gebouwd is, zonder dat er is nagedacht over hoe de gebruiker de applicatie gebruikt.

Mijn developer werkt met Google Material Design en Bootstrap. Wat is daar mis mee?

En een potentiële klant die zich niet aangesproken voelt, wordt geen klant. Door de (vorm)taal van je gebruiker te spreken krijg je dus meer klanten!
voorbeeld

Cuperus

Pixelpillow heeft ons geholpen de huisstijl van Cuperus te brengen naar een niveau waarbij uitingen naadloos aansluiten bij de kernwaarden van het bedrijf. Het voelde als thuiskomen
Jacco van der Zee
– Marketing Manager Cuperus

Een goede vormtaal

zorgt ervoor dat je...

01
je als merk onderscheidt van de concurrent met een eigen, uniforme en herkenbare stijl
02
consistent bent in je uitingen en daarmee aan een duurzaam merk bouwt
03
de juiste mensen aanspreekt, waardoor je meer klanten krijgt
04
kosten op lange termijn terugdringt door te werken met duurzaam designsysteem

Welke organisaties werken
al met een vormtaal?

Onze expertise

10+ jaar ervaring met
vormtaal ontwikkeling

Profiteer van de kennis die wij zwoegend en zwetend in de afgelopen jaren hebben opgedaan en doe er je voordeel mee!
Als bureau hebben we bij Pixelpillow veel ervaring met het vertalen van een merkidentiteit naar het online kanaal (applicaties en websites). Wat we in de afgelopen jaren hebben geleerd over het ontwikkelen van een vormtaal delen we graag.
Download de gratis whitepaper      ↓

Ervaringen van klanten

"Uitdagend en vernieuwend"
In het realiseren van onze Europese groeiambitie hebben wij Pixelpillow in een vroeg stadium aangehaakt om vanaf de basis een vormtaal te ontwikkelen. Deze vormtaal was de basis om alle verdere uitingen aan op te hangen. Pixelpillow heeft ons hierin uitgedaagd om niet te veel vast te houden aan het verleden en om niet te traditioneel te denken. Deze dynamiek heeft geleid tot vernieuwende keuzes en een heel mooi resultaat. Ook in de verdere ontwikkeling van de vormgeving en bedenken van een beeldconcept hebben de vernieuwende ideeën van Pixelpillow ons verder gebracht. Het persoonlijke contact, de sparring en de professionele aanpak maakt het werken met Pixelpillow erg prettig.
Jonathan Opdam – Managing partner Kunststofplatenshop
"Het voelde logisch, warmen vertrouwd"
De vraag aan Pixelpillow was om een nieuw ontwerp voorde website te maken. In de gesprekken is dat veranderd naar de opdracht om een uniforme uitstraling een consistente beleving voor klanten te realiseren. Pixelpillow heeft geholpen de huisstijl van Cuperus te brengen naar een niveau waarbij uitingen naadloos aansluiten bij de kernwaarden van het bedrijf. Het voelde logisch, warm en vertrouwd. Dat is vertaald naar de volledige klantreis, de showrooms, brochures, website, etc. We zijn blij met de nieuwe inzichten en de vernieuwde vormtaal.
Jacco van der Zee – Marketing Manager Cuperus

In 5 stappen van oersaai naar onderscheidend en aansprekend?

Bedankt voor je aanvraag! Je krijgt binnen een paar minuten de whitepaper in je mail.
Oh, oh. Er ging iets niet helemaal goed. Zou je 't nog eens willen proberen? Werkt het niet? Stuur dan een mail naar milan@pixelpillow.nl
We gaan je niet spammen, no worries
Alle rechten voorbehouden door Pixelpillow